Jdi na obsah Jdi na menu
 


2014-300 ZGH Hořice 2014 neděle

Neděle. Pohled z okna. Zamračeno ale sucho, už to není ta olověná barva jako včera odpoledne. Zase nemohu dospat. V půl osmé jsem už v autě před domem. Koukám, že soused Ivo Dóža Doležal, jezdící 125 SP a taktéž Hořice, zrovna vyjíždí, tak to máme společnou cestu. Až do Hořic jedeme za sebou. Naše cesty se rozdělí až před náměstím. Parkuji na tom samém místě jako včera. Docela jsem udiven, Hořice jsou prázdné, vlastně vždyť je brzo. Vybaluji, strojím se a spěchám ke trati. Nejblíž to mám do zatáčky u Koruny, směrem k hasičárně. Jsem tady sám, jen s traťáky. Nikde ani noha. Zdravím se s několika kolegy, fotografy. Nevadí, dáme řeč, počkáme. Jelikož se včera neodjely všechny tréninky, tak dnes dopoledne to nebudou warmupy ale standartní tréninky. Tak zůstanu tady, ještě něco nafotím, ať mám víc materiálu. Při kvaldách pobíhám mezi Korunou a hasičárnou. Kvaldy máme za sebou a začínají konečně závody. První třídou jsou šestky, tedy volná do 600ccm, tedy supersporty a superstocky do 600ccm. Tento závod i když se jel jako první, byl vlastně nejnapínavější a dalo by se říci, že byl vrcholem dne. Na startu ale Mára Červený kouká na přední kolo a kroutí hlavou. Něco asi bude špatně. Ale již není čas. Start. Marek Červený přilétl jako první a za ním těsně oba Michalové, Pearson a Indy Dokoupil. To byl boj kolo na kolo. Ostatní evidentně nestačili tempu prvního trojlístku. Pearson šel přes Máru na první místo a překvapivě Máru předjel i Indy, který zbytek závodu byl těsně za zadním kolem Pearsona. Předjet ho se mu ale nepodařilo. Marek Červený nakonec vedoucí dvojici nestačil a ztratil přes šest sekund. Čtrvrtý dojel v klidu Kamil Holán a pátý Petr Homola. Pravidelnou a klidnou jízdou si zajistil šesté místo Franta Loučka. Sedmé místo Luca Gottardi, dále Jirka Brož na Suteru a Richard Sedlák. Nádherný zvuk Brožova Suteru nešel přehlédnout. Dobrá jízda na to, že Jirka Brož loni ukončil kariéru. Desátou pozici obsadil Josef Duchan. Krátká přestávka a jedeme dál. Přebíhám do zatáčky Jabloňák. Na řadě jsou stopětadvacky sportproduction. Plný rošt sliboval dobrou podívanou. Hned po startu se pole jezdců roztáhlo a závod se dojel v poklidu. Od startu vypálil Radek Lamich a už před sebe nikoho nepustil. Druhé místo jistil Petr Kolář, třetí Mirek Sedlo s velkým odstupem. Za stupni vítězů zůstal Michal Šlezar, pátý hořičák Marek Zima, šestý Tomáš Mysliveček. Sedmý Jakub Vojtíšek, osmý Jiří Šubr, devátý Ivo Doležal-gratuluji, desítku uzavírá Petr Čadek. Zůstávám v zatáčce Jabloňák i na další závod, a tím je spojená třída twin a supermono. Tato spojená třída je docela vyrovnaná a kdo je kdo lze poznat hlavně podle zvuku. A tedy ještě podle barvy startovního čísla. A je odstartováno. Již prvním kolem projel Indy Dokoupil osamocen na prvním místě a nedal už nikomu šanci. Druhý s odstupem dojel Ir Gavin Lupton (celkově až osmý) a další také s odstupem Stefan Holz z Německa (celkově 13.místo). V monech byli tři favorité, jako již tradičně každý rok. Místní borec Libor Kamenický, moravák Karel Kalina a letos již šedesátipěti-letý Němec Johannes Kehrer, kterému to v Hořicích vždycky šlo. A oslavenec si také k narozeninám dal dárek ve formě vítěství, dle jeho slov, poslední. Na strupních vítězů spolu s ním stáli druhý Libor Kamenický a třetí Karel Kalina. Bramborovou medaily si z Hořic odváží Václav Jakl. Pátý Pavel Jančík. Přesunuji se stále výše do kopce do zatáčky U vodojemu. Další třída je taktéž spojená a to do 125ccm a do 250ccm GP, čili ostré dvoutakty, které kdysi jezdily mistrovství světa. Favorizovaní místní borci Patrik Kolář a Olda Podlipný tentokrát překvapivě na bednu nedosáhli. Patrik Kolář havaroval z prvního fleku a Olda Podlipný dojel čtvrtý, když se na stupně vítězů postavili Steffan Gramer z Německa, Michal Komár Savinkov a René Lohse z Německa. Dost překvapivě vyhrál třídu do 250ccmGP Pierre Favre z Francie, druhý Pavel Navrátil a třetí Eric Lenser od protinožců, tedy z Austrálie, žijící ve Francii. Svůj kalich hořkosti si v Hořicích vypil Němec Wolffi Schuster, který po celý závod s přehledem vedl a v posledním kole v zatáčce U vodojemu mu podklouzlo přední kolu a zahučel i s motorkou ze stráně do roští. Byl řádně rozezlen. A navíc ještě ztratil transponder. Najednou kde se vzal tu se vzal houf houbařů, prolézající houštiny a trávník. Snaha byla korunována úspěchem a transpondér je na světě. Vrcholem dne měl být závod nejsilnější kubatury a to jsou litry, tedy třída do 1000ccm, tedy supebike a superstock 1000. A je odstartováno. S napětím čekáme, kdo se u vodojemu objeví jako první. Kamil, Mára nebo Pearson? A ono nic, celé pole přejelo v poklidu kolem nás. Jasně, červený prapor. Závod je zastaven. Nikdo nic neví. Rozhlas mlčí. To nevěstí nic dobrého. Utvořili jsme s ostatními fotografy hlouček u traťáků a čekáme na zprávy ve vysílačce. První zpráva dorazila, že spadl Petr Kimura Bičiště, nováček této třídy, který letos prodal šestku a koupil Suzuki GSX 1000. Hlasatel hlásí, že Kimura odchází po svých. Kluci to vyladili a teď toto. Pak ale přichází zpráva, že se Kimura srazil s Pearsonem, který sklouzl mimo trať do záchytných sítí. Přilétá vrtulník. Rozhlas mlčí. Po delší chvíli startuje vrtulník a nabírá směr Hradec Králové. Konečně hlasatel uklidňuje diváky, že sice zranění jsou vážná, ale Michael je stabilizovaný a při vědomí. Přejeme brzké uzdravení bez komplikací a následků. Po dalším čekání je konečně závod restartován. První přijíždí Marek Červený následován Kamilem Holánem, na kterém byla viděl naprostá jistota a pohoda. Kamil zatáhl a ve druhém kole předjel Máru, a jel neuvěřitelně rychle, jako kdyby bylo sucho. Už jsme si říkali, že v takovéto palbě nemůže dojet v pořádku do cíle. A dojel. Druhý Marek Červený udržel místo před Víťou Bicanem, kterého mohutně dojížděl finišující Alda Nechvátal. Pátý Pavel Tomeček a šestý Tomáš Mysliveček. Sedmý Franta Loučka, osmý Lukáš Petrla, devátý Petr Holanec a desátý hořický nováček Dominik Jůda. Škoda pádu Michaela Pearsona, protože Kamil byl dnes ve formě.

Tak a 52.ročník "Zatáček" je za námi. I přes nepřízeň počasí to byl super víkend. A příští týden si piloti mohou dát odvetu na Dymokurském okruhu. Znovu se uvidíme v Hořicích 9.-10.srpna na České Tourist Trophy, která se bude započítávat do mistráku přírodních okruhů IRRC.

Akce byla skvělá, bez chyb, standartně pořadatelsky na výši a myslím si, že jezdci i diváci byli spokojeni. Zápory? Snad jen, že se stále najdou diváci, to snad ani nemohou být fanoušci, kteří tento podnik považují za velmi dobrý důvod se řádně napít a ty druhé, kterých je většina, otravovat svým řvaním a opileckými keci. Někteří vůbec nevěděli, která bije.

Je konec, projíždí naposledy vůz s bílou vlajkou a otevírá trať. Já jsem až u Vodojemu, takže přímo z kopce dolů k autu, převléknout a ještě musím vrátit press vestu u startu. Trať je již otevřená, a lepší to jede po směru trati. Docela se plížíme, provoz velký, mezi tím diváci vracející se do centra Hořic a pořadatelé a traťáci. Teď bych chtěl doporučit všem rejpalům a pobitvěgenerálům a věčným prudičům, kteří si stěžují na organizaci závodů nebo vůbec na všechno, aby nepospíchali domů, chvíli posečkali a po té si objeli trať, jako jsem to udělal letos já. Neuvěřitelné. Desítky lidí ve vestách, kamiony, náklaďáky, Tatry, úplný koncert. To by jste měli vidět. Ani ne za 3/4hodiny po ukončení závodů polovina tratě uklizena, pytle na hromadách nakládajících se na kamiony, pásky smotány, u startu skoro uklizeno, do toho odjíždějící jezdci, no masakr. Všecho do sebe zapadá. Organizace skvělá, každý ví co má dělat. I toto patří k závodům, bohužel ale většina z nás a tom ani neví. Takže díky všem Hořičákům.


 

 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< říjen / 2018 >>


Statistiky

Online: 9
Celkem: 363500
Měsíc: 15648
Den: 498